Zapraszamy do udziału w akcji #zostańwdomu #czasnarelacje

Sytuacja pandemii jest wyzwaniem zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Bycie razem w domu stwarza więcej okazji do kontaktu. Kulczyk Foundation postanowiła podzielić się wieloletnim doświadczeniem i stworzonymi już materiałami z setkami pomysłów na aktywności pomagające w podjęciu rozmowy o emocjach, uczuciach i wartościach.

„Mądre bajki z całego świata” dostępne bezpłatnie

Bajka jak piosenka – jest dobra na wszystko. Dzięki niej można wprowadzić ważne tematy, a fikcyjni bohaterowie pomogą omówić różne zachowania, reakcje.
Na platformie SoundCloud Kulczyk Foundation udostępnia wszystkie nagrania bajek i piosenek, które do tej pory zrealizowała w ramach projektów: „Mądre Bajki z całego świata” i „Bajkowy Efekt Domina”. To 40 bajek i 8 piosenek, które w piękny sposób, głosami znanych i lubianych opowiadają o emocjach, uczuciach i wartościach.

Dostępne do pobrania są także teksty bajek wraz z przygotowanymi przez ekspertów pytaniami, pomagającymi podjąć rozmowę z dzieckiem po wysłuchaniu bajki, a także zadania dla dziecka do samodzielnego wykonania – kolorowanki i łamigłówki, które rodzic lub opiekun może pobrać i wydrukować.

W akcję włączyły się także znane osoby czytające bajki – m.in. Filip Bobek, Anna Maria Buczek, Ewa Konstancja Bułhak, Anna Cieślak, Magdalena Lamparska, Szymon Majewski, Małgorzata Socha, Małgorzata Stużyńska, Magdalena Różczka, Katarzyna Zielińska.